Proposta d’utilització del programa My Tracks
|
|
Edat: A partir de
12 anys.
Material: Smartphone o
tablet amb sistema operatiu Android
superior a 1.6
|
|
Objectius:
|
|
Durada:
|
Desenvolupament:
|
Dues sessions d’una
hora cadascuna
|
Sessió 1: Abans de
sortir de l’escola, dividirem els alumnes en grups de 6 i els hi donarem una
tablet amb l’aplicació My Tracks o, en el cas que tinguin un smartphone, s’hauran de descarregar l’aplicació al
mòbil. Un cop fet això sortirem a fora l’escola i donarem als alumnes una
sèrie d’indicacions i límits perquè l’activitat
funcioni. La proposta consisteix en què els nens i nenes gravin una ruta pel
barri buscant zones en què hi hagi alguna cosa que creguin que es podria
millorar. L’aplicació anirà guardant la ruta automàticament i els alumnes
hauran d’afegir un marcador i fer una foto del lloc que volen millorar. Un
cop acabada aquesta primera sessió, cada grup haurà de penjar la seva ruta en
un Google Drive o al bloc de la classe si és que en tenen.
Sessió 2: Durant
aquesta segona sessió, obrirem el document on tinguem les diferents rutes
gravades per els nostres estudiants i
cada grup comentarà perquè creu que es podria millorar aquella zona o aquell
lloc. Finalment, entre tota la classe buscarem diferents propostes de millora
per cadascuna d’aquestes zones.
|
Avaluació:
L’avaluació es farà a través d’una sèrie de
preguntes que els alumnes hauran de contestar per grups. D’aquesta manera
podrem veure si tots els alumnes han participat, si han près consciència de
les mancances del barri, si han escoltat es propostes dels seus companys,
etc. Les preguntes que hauran de contestar són les següents:
|
Amb els nostres amics del bloc LiteraTICs us fem aquesta proposta d'utilització d'un programari multimèdia en un context educatiu per acostar una mica més les TIC a l'educació física i també a la literatura. Per dur a terme aquesta activitat necessitarem la Kinect.
EL TEU CONTE
|
|
Objectius
|
|
|
|
Competències
|
|
|
|
Continguts
|
|
Els continguts
que es treballaran aniran
relacionat, per una banda
amb la Dimensió
comunicativa,
es
treballarà la
competència oral, escrita
i l’audiovisual.
Per altra banda, l’activitat ens proposarà continguts
relacionats amb la cultura
tradicional i per tant també treballarem continguts
de la Dimensió Literària.
|
|
Cicle
|
Material
|
Cicle Mitjà
i Superior
|
· Ordinador
amb Kinect incorporat.
· Videojoc per ordinador i que reconegui Kinect.
|
Metodologia
|
Participants
|
Per a dur a terme l’activitat, necessitem un videojoc prèviament produït. Aquest videojoc educatiu (semblant a les llegendes de Girona) mourà al personatge/avatar per diferents indrets en busca de la ploma d’or (obsequi al millor literari). Per arribar a ella el personatge haurà de superar diferents nivells, però per fer-ho anirà trobant diferents personatges del món literari que plantejaran diferents reptes a superar, com endevinalles, completar refranys, contestar preguntes especifiques, elaborar petits textos i poesies, etc. El fet de superar aquests entrebancs donarà pistes i recursos al personatge per tal d’arribar a la ploma. L’aspecte peculiar d’aquest videojoc, és la incorporació del Kinect (un controlador de joc lliure i d’entreteniment,) que permet als usuaris controlar i interactuar amb el videojoc sense necessitat de mantenir contacte físic, és a dir sense utilitzar comandaments. De manera que els moviments que realitzi l’alumne, seran captats pel Kinect i les realitzarà al moment el personatge/avatar. Això fomentarà l’activitat física i la interactivitat usuari-programa. |
El videojoc està destinat per jugar-hi tan individualment com en grup. S’hauria de potenciar el fet de participar en grup, ja que l’aprenentatge i ensenyament col·lectiu obté millors resultats escolars. A més la posada en comú de diferents visions sempre aporta noves opcions. |
Durada
|
Desenvolupament de l’activitat
|
|
Una sessió d’una hora
|
Aquesta sessió tindrà dues parts. Durant la primera part
dividirem els alumnes en grups de 4
o 5 i els explicarem de què tractarà l’activitat. Un cop fet això i resolts tots
els dubtes, entre tots escollirem un personatge o
avatar per
començar l’activitat. Es sortejaran els torns per saber l’ordre del grups. El primer grup
començarà el joc i un cop hagi superat la primera prova, perexemple resoldre una
endevinalla, el
següent grup continuarà i superar una altra prova com pot ser contestar una pregunta o
escriure un petit text, i així successivament fins que al final, els alumnes, aconsegueixin la ploma d’or. D’aquesta manera, tota la
classe treballa de
manera cooperativa
i ningú és el perdedor ni el guanyador.
|
|
Avaluació
|
||
El que s’avaluarà
de la posada en pràctica d’aquesta activitat serà:
L’avaluació no serà numèrica sinó de caire general
i a través de consignes. El docent a través d’una gràfica puntuarà amb 0, 1,
1,5 o 2 cada un dels descriptors anteriors segons el seu nivell de compliment. Finalment
segons si la puntuació
que ha sortit es bona
el docent donarà una
consigna amb
una cara somrient i si per contra
el resultat final
es podria millorar li donarà
una consigna amb una
cara desorientada.
D’aquesta manera els alumnes no ho fan bé o de manera ràpida per tal d’aconseguir una nota numèrica,
sinó que es dóna importància a la participació,
a la bona actuació davant d’aquesta nova activitat amb el kinec, i qui ho compleix, té una petita recompensa i qui no ho compleix tant, també té un obsequi però sap que l’ha de
millorar per aconseguir-ne un de somrient.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada